Telefonsalg er IKKE dødt

/
Frygten for den første telefonopringning får mange sælgere til at tro på den største løgn i salget i dag - at det personlige opsøgende salg er dødt. Det er løgn!

Indvendingsbehandling

/
Kunden siger fra, og du mister modet og fokus. Du har mødt en indvending, men du kan bare tage det helt roligt. Denne blog giver dig svar på hvordan du vender et negativt svar til et ja.

Forbered dig optimalt til salgsmødet

/
I dag er kunderne typisk 60-70% inde i købsbeslutningen, før de taler med en sælger. Kunden ved allerede en masse om dig, før du kommer til salgsmødet. Det fordrer, at du også forbereder dig! Vind ordren på salgsmødet gennem forberedelse.

Forstå din kunde med Value Proposition Canvas

/
I denne blog hjælper Value Proposition Canvas dig til at forstå, hvorfor dine kunder køber af dig eller hvorfor de ikke gør! Du bliver her hjulpet videre, hvis du synes at det er svært at arbejde med begrebet værditilbud/Value Proposition.

SMART mål - vejen til gode mål

/
SMART modellen er et effektivt værktøj, der sørger for, at du når dine mål. Bloggen hjælper dig i gang med at sætte mål. Når du når dine mål øger det motivationen og dine resultater!

EFU modellen - Fasthold kundens interesse

/
Denne blog giver dig en helt lavpraktisk, og meget effektiv, fremgangsmåde til at fastholde kundens interesse. Læs med her.

Løft dig over konkurrenterne

/
Vil du tage opmærksomheden fra dine nærmeste konkurrenter, og sælge mere? Dette blogindlæg giver dig et værktøj til, hvordan du kan slå konkurrenterne.

Iværksætter uden kunder

/
Få her 7 værdifulde råd, som sikrer dig, at du arbejder i den rigtige retning med din virksomhed og får de første kunder i hus.

God ferie - brug nu ferien rigtigt!

/
I dette - god ferie! - nyhedsbrev får du 5 gode råd til at bruge din ferie optimalt, for dig selv og for din virksomhed.

Value Proposition - et udtryk du SKAL kende

/
Value proposition er hot. I denne blog får du 4 pointer, der er helt nødvendige at huske, når du tænker levedygtighed og vækst med din virksomhed.

Gør kundeklager til en god forretning

/
Du har ikke leveret den oplevelse, som kunden havde forventet. Hvad er konsekvensen? Få her 5 gode råd til at vende en negativ oplevelse.

Nå dine omsætningsmål - med pipeline styring

/
Vil du gerne kende din omsætning 3-6 måneder frem og vide hvornår du skal sætte ind? Tag styringen på din omsætning - med pipeline styring.

Styrk din kunderelation - og spar tid

/
Kan jeg styrke relationen til mine kunder - store som små - og samtidig spare tid? Ja, det kan du. Læs med her.

Få større effekt af dit salgsarbejde - med et CRM system

/
Spar tid og bevar overblikket. I denne blog får du gode råd til at sætte dine kunder og kundeemner i system.

Vind kundens opmærksomhed - og vind ordren

/
I denne blog bliver du klogere på vores - altså os sælgeres - rolle i et marked, hvor kunden som udgangspunkt “kan selv”. Og om hvordan vi kan påvirke kunden undervejs i købsprocessen.

Den største hemmelighed til at vinde ordrer

/
Manglende opfølgning er den allerstørste årsag til tabte ordrer. Det betyder, at du kan vinde ordrer - ved at følge ordren helt i hus.

Vind ordrer - ved at rydde ud i kundeemner

/
Brug din tid på de kunder der har et reelt potentiale, og hvor du har en reel mulighed for at lukke ordren. Og glem de andre!

Markedsundersøgelse - skaber værdi!

/
I denne blog får du svar på, hvorfor en markedsundersøgelse skaber så stor værdi for din virksomhed.

Lad din ønskekunde skrive din salgstale

/
I denne blog får du en 3-trins guide til en salgstale, der hæver dig et hovedhøjde over dine konkurrenter.

Kom godt igang med det nye år

/
I denne nytårsblog får du 4 råd, der hjælper din forretningsmæssige succes godt på vej i det nye år.

Skab en win-win gennem forhandling

/
Hverdagen er fuld af forhandling. Det er derfor afgørende vigtigt at vide, hvordan man håndterer en forhandlingssituation.

Løb hurtigere for at stå stille - kompetenceudvikling

/
Markedet udvikler sig og forandres konstant – I skal løbe hurtigt for at bare bevare jeres markedsposition.

Netværk, netværk, netværk

/
Er du en af de mange der netværker? Har du sat dig tydelige målbare mål for, hvad du vil ha’ ud af din indsats?

5 trin til telefonsalget

/
En reference, et møde, og endda et salg. Telefonsalg er ikke dødt, men skal bruges meget målrettet.

Vind ordren - gennem spørgsmål

/
Du har fortalt om produktets fortræffeligheder og kastet de gode argumenter på bordet. Kunden køber ikke! Hvad nu?

Vind ordren - ved at bede om den!

/
Du har gjort alt det rigtige. Du har forstået kundens behov, og han har forstået den værdi din løsning kan tilføre ham og er stærkt interesseret.

Handlingsplanen

/
Giv dig selv de bedste forudsætninger for succes - sæt dig konkrete mål, og lav så en handlingsplan for hvordan du når dem.

Salgspitchen / elevatortalen

/
Salgspitch, elevatortale – kært barn har mange navne. Navnene dækker over den korte tid, hvor du skal sige lige præcis nok til at skabe interesse og lyst til at høre mere.

Sæt dig mål

/
Du når bedre resultater når du sætter dig et mål. Det er et faktum, der bygger på talrige undersøgelser. Mål giver fokus og øger motivationen.

Skab loyalitet gennem kommunikation

/
Troværdig kommunikation er (også) nøglen til større kundeloyalitet og øget salg.

Kend din kunde

/
Afgræns din målgruppe og sælg mere. Det er et paradoks at du faktisk skal trimme din målgruppe – altså din typiske kunde – for at få flere kunder.