kommunikation

Skab loyalitet gennem kommunikation

Troværdig kommunikation er (også) nøglen til større kundeloyalitet og øget salg…

Kommunikation er mange ting; mails, samtaler, breve, produkter, visitkort, hjemmeside, væremåde, kropssprog osv.

Det kan være en udfordring at have fuldstændig styr på alle aspekter i kommunikationen med kunderne. Her er 5 trin til troværdig kommunikation, der hjælper dig godt på vej.

5 gode råd til loyalitetsskabende kommunikation

Råd 1 – find ind til dine værdier

Start med at sætte ord på dine værdier og virksomhedens DNA. Hvad tror I på, hvad er vigtigt for jer, hvad driver jer? Troværdig kommunikation udspringer herfra. Matcher dine og virksomhedens værdier ikke, skal du måske skifte virksomhed – det er i hvertfald svært at virke troværdig, når man ikke selv tror på det man siger.

Råd 2 – Vær troværdig

Beslut dig for at du vil være troværdig i alt hvad du gør. Ikke lyve, overdrive, eller være sælger-smart, men heller ikke være alt for forsigtig og ydmyg.

Vær dig selv og stå ved dét, du sælger – og dit budskab omkring det. Dét er troværdigt.

Råd 3 – Find din egen kommunikationsstil

Tænk over hvordan din kommunikationsstil skal være. Hvad matcher dig? Er du den begejstrede type der bruger mange superlativer og smileys, eller er du mere afdæmpet. Begge tilgange duer, når bare du er tro mod dig selv.

Råd 4 – Hold, hvad du lover

Der er en flad fornemmelse at føle sig glemt, og det underminerer din troværdig. Og det er også en træls følelse – den dér fornemmelse af, at du har lovet at sende noget materiale. Men dagene går og du får det bare ikke gjort, det bliver sværere og sværere at få det gjort – og det kniber mere og mere i maven.

Det er svært at komme ‘tilbage’ og skabe den troværdige relation igen. Skulle det alligevel ske at du ikke overholder det aftalte, så vær ærlig. Sig undskyld, beklag og fortæl hvorfor. Bed om at få lov at sende materialet igen – og gør det.

Råd 5 – Kommunikér med dine tidligere kunder

I SalesBoost har vi den holdning, at det er nemmere at få et salg hos en tidligere eller eksisterende kunde, end hos en helt ny kunde. Selvfølgelig forudsat, at dit produkt eller ydelse hidtil har skabt værdi for kunden.

Det betyder at du skal pleje dine kunder. De skal have den mængde opmærksomhed, som de har potentiale til. (Ja, det betyder også at alle kunder ikke nødvendigvis skal have samme service – du må gerne differentiere. Men alle kunder skal føre sig set og husket). Og selvfølgelig som du lover. Så lov ikke mere end du kan holde.

Skal vi hjælpe dig?

Kan du bruge hjælp til at få styr på, hvordan du kommunikerer bedst med dine kunder og kundeemner, så er 1-1 salgsrådgivning måske noget for dig?

Held og lykke med salget!

Finder du vores blogs lærerige og interessante eller er du tidligere kunde hos SalesBoost ApS? Anmeld os gerne på Google gennem dette link.

    Navn*

    Evt. virksomheds navn

    E-mail*

    Tlf. nummer*

    Vælg forløb (efterlad tom, hvis du ikke henvender dig for et specifikt forløb)

    Din besked

    0 replies

    Skriv en kommentar

    Want to join the discussion?
    Feel free to contribute!

    Skriv et svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.