Investér i et salgsforløb – og mangedobl udbyttet!

Trænger virksomheden til at få sat salget mere i system? Du efterspørger gejst og ny energi hos sælgerne? Der er store gevinster at hente ved en fokuseret salgsindsats. Vi hjælper Jer igennem et skræddersyet forløb. Jeres udbytte er salgsfremgang og bedre resultater. Alle vores salgsforløb opbygges som et forløb med en indledende fase hvor vi afdækker dit og dit teams kompetencer og behov, en eller flere workshops i din virksomhed, og efterfølgende opfølgning så de nye værktøjer forankres.

Kan jeres salg løftes? Vil du mangedoble udbyttet af din investering? Investér i et rådgivningsforløb med SalesBoost.

Vælg i mellem

Salgsrådgivning i virksomheden

5 råd til en optimeret salgsproces

Følg op

  • Virksomheden har brugt mange ressourcer på at skaffe kundeemner (branding, markedsføring og måske også opsøgende salg), og nu viser kunden interesse. Du har haft en indledende snak med en potentiel kunde, du har sendt et tilbud, eller du har netop afsluttet en levering til kunden. Uanset hvor i salgsprocessen du er, så følg op! Ellers kan alle de ressourcer du og virksomheden har investeret, være spildt. Mail, eller endnu bedre, grib mobilen og ring. Kan kunden ikke træffe en beslutning, så aftal et nyt tidspunkt hvor du følger op. Sæt din opfølgning i system. Bonusinfo.: Under 20% af alle sælgere følger op mere end 2 gange, så du vinder ordrer når du er vedholdende.Og for jer der er i tvivl om hvorfor I skal følge op på en leveret ordre; Det viser interesse, tager eventuelle problemer i opløbet, og skaber kundeloyalitet. Og sår frøet til det næste salg.

KOLD kanvas

  • Det er træls! Men af og til nødvendigt at ringe kanvas. Stil ikke for høje krav til dig selv. Lav en fornuftig ringeliste, som du kan overholde – og beløn dig selv, når du har ringet til dem, du har bestemt – med en ekstra god kop kaffe, en lille gå-tur eller en snak med en kollega.

Læs vores blog “Telefonsalg/kanvassalg”.

Kvalificér dine kunder

  • Alle kunder skal ikke behandles ens, til gengæld skal alle kunder føle sig betydningsfulde. Opdel dine kunder i eksempelvis A-, B- og C-kunder, og hav en plan for hvordan I følger op, og yder kundepleje, til hver kategori. Automatisér kundeplejen. Det sikrer at I når ud til alle kunder (store som små), samt at I bruger flest ressourcer på de vigtigste kunder.

Forbered dig inden kundebesøg

  • Lær din kunde at kende inden besøget. Kend, og sæt ord på, din kundes (sandsynlige) behov, og det udbytte kunden får ved at handle med dig.Forbered åbne spørgsmål, så du bliver klogere på kunden og hans behov.

Tavshed er guld

  • Når du har præsenteret dit tilbud, din pris, din plan, din tidsplan osv., så ti stille! Hav is i maven, og vent med at sige mere indtil kunden begynder at tale. At tale sig ud af en ordre er en fejl mange sælgere har begået, så pas på.

Læs flere stærke råd under salgstips.

Løft dig selv og dit salg

Mange ser salg som en vigtig, men svær, disciplin, hvor de skal ud af deres komfortzone. Og den negative energi spredes hurtigt til resten af teamet. Sådan behøver det ikke være. Tværtimod.

Et forløb med fokus på salgsindsatsen skal sikre virksomhedens omsætning og succes. Det er vores opgave at gøre afdelingen så fortrolighed med salget, at salgsarbejdet ender indenfor din komfortzone. Dit udbytte er mere arbejdsglæde og større omsætning.

Mange, der har haft svært ved at finde tryghed i salget, har haft glæde af forløbet “Autentisk salg”.

Vil du vide mere? Kontakt os her

Navn*
Evt. virksomheds navn
E-mail*
Tlf. nummer*

Vælg forløb

Din besked