Du er ude for at mingle med dit netværk (det kan både være erhverv og privat), og bliver spurgt til hvad du laver – nu skal vække interesse – hvad svarer du? Vil du fokusere på dit tekniske kunnen først eller vil du fokusere på kundens udbytte? Et teknisk svar kunne være: “Jeg producerer/sælger ABS bremser” mens et udbytterigt svar i stedet kunne være: “Jeg redder menneskers liv”. Hvilket svar får din tilhører op ad stolen?

For at kunne navigere rundt mellem egenskaber, fordele og udbytte så er EFU modellen et fantastisk stærkt værktøj at bruge; super enkelt, super nemt at arbejde med, og skaber super gode resultater.

Hvad EFU-modellen gør er at den oversætter produktegenskaber til

udbytte.

E = egenskab

F = fordel

U = udbytte

Når du skal kommunikere til kunden, og fange hans interesse, skal du vende EFU- modellen om, og starte med udbyttet. Ligesom vi gjorde ovenfor med ABS bremserne. I den videre samtale efter at udbyttet er præsenteret vil snakken naturligt gå videre med hvordan og hvorledes.

Vi oplever meget ofte at virksomhedsejerne og sælgerne i små og mellemstore virksomheder er meget stolte og forankret i hvad deres produkt kan. Og det er selvfølgeligt helt naturligt! Men kunden er interesseret i hvad han/hun får ud af det – hvilket behov bliver dækket. Hvis du rammer behovet lige på sømmet, så er der med garanti opmærksomhed fra kundens side.

Praktisk

Salgsafdelinger i ejerledede virksomheder

Gennemarbejdet workshopforløb, med alle steps i brugen af EFU-modellen, inkl. skriftlig opsamling og opfølgningssamtale

Kr. 7.500,- eksklusiv moms (2-6 personer)

Facilitator af workshoppen:

Anna Hejlsberg 

(klik for at se LinkedIn profil)

Bestil forløbet her

Et lynkursus med fokus på kundens udbytte

Pakken indeholder:

  1. Indledende møde med forventningsafstemning
  • Hvem er I?
  • Hvem er Jeres målgruppe?
  • Hvordan skaber I værdi?
  1. 3-timers Workshops
  • Væk kundens interesse
  • EFU-modellen (vend fokus til udbyttet)
  • Sparring med deltagerne
  1. Opfølgning
  • Skriftlig opsamling
  • Telefonisk opfølgnings samtale (evaluering og næste skridt)

Bestil forløbet her

Kontakt SalesBoost. Bestil en workshop, som har dig og din virksomhed i fokus – og oplev forskellen. Tag kontakt til Anna Hejlsberg, SalesBoost på 41415049 eller mail til amh@salesboost.dk nu for at høre mere.

Alternativt kan du bruge kontaktformularen i højre side, så kontakter vi dig.

Læs i øvrigt vores blogindlæg om EFU-modellen, hvis du vil vide mere.