6 skridt mod større bæredygtighed i din virksomhed

Bæredygtighed er på alles læber idag, fra dine kunder og samarbejdspartnere, til ungdommen og FN. Før eller siden tvinges alle danske SMV’er til at arbejde målrettet med bæredygtighed, og vil du undgå at sakke bagud, skal du igang nu.

Salgstrends 2020

Et nyt år er netop startet, og dermed også et nyt salgsår. Med et nyt år kommer også trends og ny retning. Vi har set på udviklingen, og kommer her med vores bud på de mest betydningsfulde trends, inden for salg, i 2020.

De første skridt til digitalisering i SMV’er

Der er store fordele at hente i at gøre procedurer og forretningsgange mere digitale. Men de danske SMV’er halter bagud, og det koster, både for den enkelte virksomhed, og på nationalt plan.

Kom igang med FNs verdensmål i din SMV

Klimamål og bæredygtighed er en bølge der er på vej til at vokse sig til en Tsunami. Skab en bæredygtig virksomhed ved at arbejde aktivt med FN’s 17 verdensmål.

Kunderejsen eksempel

I denne blog får du et konkret eksempel på en kunderejse. Vi deler kunderejsen op i før købet, under selv købet og efter købet. Hans Hansen er kunden, og repræsenterer målgruppen for en bilforhandler.

Kunderejsen – hvad skal jeg bruge den til?

Kunderejsen eller costumer journey nævnes allevegne, og begrebet touchpoints hævdes at være essentielt for succes idag. Bliv klog på kunderejsen her!

Hvad er den agile tilgang?

Siden årtusindeskiftet har ejerledere erkendt at det omskiftelige miljø vi har i dag er vokset fra en fastlåst metode til arbejdsgange og udvikling. Den agile tilgang skal løse problemet.

Hvordan får jeg nye kunder?

I denne blog får du 5 gode råd til hvordan du kontakter nye kunder uden kold kanvas, og, ikke mindst, til hvordan du får maksimal værdi for din indsats.

Din første bestyrelse

Overvejer du at etablere din første bestyrelse? Få her 3 gode råd, der kan give dig værdi i din videre færden med din nye bestyrelse. Du kan både høre vores videoblog eller læse vores skriftlige blog.

Værdikæde eksempel

I denne blog får du et konkret værdikæde eksempel med Køkkenfanatikeren ApS. Det er en opdigtet ejerledet produktionsvirksomhed. Virksomheden er repræsentativ for en stor gruppe danske virksomheder.

Modstand mod forandring

Hastig udvikling og forandring er et vilkår i dag. Men forandringer er ikke bedre, end hvor effektivt de bliver implementeret i virksomheden.

Innovation? Hvornår skal det bruges..

Denne blog giver dig en god forståelse for begrebet, innovation, og giver dig tanker til at styrke udviklingen i din virksomhed. Vi ser på selve definitionen af innovation og hvornår innovative tanker giver værdi.

Forstå din kunde med Value Proposition Canvas

I denne blog hjælper Value Proposition Canvas dig til at forstå, hvorfor dine kunder køber af dig eller hvorfor de ikke gør! Du bliver her hjulpet videre, hvis du synes at det er svært at arbejde med begrebet værditilbud/Value Proposition.

Disruption – hot eller not?

Disruption handler om at gentænke eller omdefinere traditionelle branchers salgskanaler, markedsføring og/eller organisering. Den der disrupter skiller sig markant ud fra resten af branchen.

SMART mål – vejen til gode mål

SMART modellen er et effektivt værktøj, der sørger for, at du når dine mål. Bloggen hjælper dig i gang med at sætte mål. Når du når dine mål øger det motivationen og dine resultater!

Hemmeligheden bag et godt salgsteam

I denne blog får du 4 pointer til at opnå og styrke et effektivt salgsteam. Pointerne kan også bruges af dig, der leder andre teams end salgsteamet.

Værdikæde – find virksomhedens kernekompetencer

I denne blog har vi igen et teoretisk blik på at løfte salget! Du får her et værktøj til at markedsføre dig stærkere, og skille dig ud fra dine konkurrenter.

Løft dig over konkurrenterne

Vil du tage opmærksomheden fra dine nærmeste konkurrenter, og sælge mere? Dette blogindlæg giver dig et værktøj til, hvordan du kan slå konkurrenterne.

Value Proposition – et udtryk du SKAL kende

Value proposition er hot. I denne blog får du 4 pointer, der er helt nødvendige at huske, når du tænker levedygtighed og vækst med din virksomhed.

Strategiplanen

/
Har din virksomhed en strategiplan? Er den kendt – og vigtigere – bliver den fulgt af alle medarbejdere?