Godt nytår, og godt salgsår!

Et nyt år er netop startet, og dermed også et nyt salgsår. Kom godt igang!
I denne nytårsblog får du 4 råd, der hjælper din forretningsmæssige succes godt på vej i det nye år.

Vil du i kontakt med SalesBoost? Kontakt os på 41415049 eller her.

Kom godt igang med disse 4 gode råd

Nedenfor får du 4 råd til at hjælpe din forretningsmæssige succes godt på vej i det nye år.

Beslut dig for hvad du (i virkeligheden) ønsker at opnå.

I SalesBoost møder vi ofte kunder, der ikke er afklarede omkring, hvad de ønsker at opnå med deres tid/slid/forretning. Vi hjælper dem til afklaring på følgende måde:

  1. Stop op, og mærk efter
  2. Få sat ord på hvad deres behov er (eksempel: større omsætning)
  3. Få sat ord på hvad de i virkeligheden ønsker at opnå (eksempel: jeg ønsker det bedste for min familie)
  4. Sammen laver vi en handlingsplan for hvordan de bedst får optimeret deres forretning, og får ønsket opfyldt.

Det centrale at nå ind til, er ønsket BAGVED dit behov.

Er dit behov større omsætning, kan der være forskellige ønsker bag dette behov. Er dit ønske mere fritid, skal du være ekstremt skarp på din kundesammensætning, og sige nej til kunder med lavt dækningsbidrag. Er dit ønske derimod vækst, skal du sige ja til et bredere spektrum af kunder. I begge tilfælde skal du være ekstra opmærksom på din personlige effektivitet – i første tilfælde for at kunne gå tidligere hjem, og i andet tilfælde for at kunne nå flere kunder.

Value proposition

Virksomhedens value proposition er din salgspitch. En value proposition er den værdi/det udbytte, du tilbyder kunden.

De fleste virksomheder er dygtige til at beskrive deres produkts egenskaber og fordele. Men kunden er mere interesseret i at høre, hvad han OPNÅR ved at købe produkt.

Eksempel:

1. SalesBoost tilbyder skræddersyet salgssparring, der klæder dig på til kundemødet

2. Value proposition – vi giver dig tryghed og overskud i salgssituationen.

Strategiplan for det nye år

Har du lavet strategiplanen? Er den kogt ned til handlingsplaner (én for hvert produkt og hver målgruppe) med:

  • Mål
  • Delmål
  • Konkrete handlinger
  • Tidsfrister?

Nej? Så er det tiden nu at få det gjort. Sæt den første tid af i det nye år til strategi arbejde. Læs mere om strategiplanen.

Og gør dig umage – det kan ses på bundlinien!

En strategiplan tvinger dig til at tænke over:

  • Hvilket produkt(er) og målgruppe(r) du vil satse på. Færre produkter og tydelighed omkring målgrupper giver større fokus, og bedre resultater. Læs mere om hvorfor du skal kende din kunde.
  • Hvilke mål og delmål du skal nå. Har du et mål, når du mere. Læs hvorfor man skal sætte sig mål.
  • Struktur på dit salgsarbejde. En handlingsplan med tidsfrister og konkrete handlinger du kan sætte i kalenderen, hjælper dig til at nå mere – eller frigør tid – alt efter hvad dit ønske er.

Vores sidste råd er FÅ DET NU GJORT!

SKAL VI HJÆLPE DIG?logo

Har du svært ved at komme igang, så lad os hjælpe dig. Book en sparring med Anna, og giv dig selv det bedste forretningsmæssige afsæt for det nye år – og ro i maven.

Kontakt Anna direkte på 41415049. Du kan også udfylde den nedenstående kontaktformular, så tager vi en uforpligtende snak.

SalesBoost teamet ønsker dig et super godt og lykkebringende nytår.

Er du tidligere kunde hos SalesBoost ApS eller finder du vores blogs lærerige og interessante? Anmeld os gerne på Google gennem dette link.

    Navn*

    Evt. virksomheds navn

    E-mail*

    Tlf. nummer*

    Vælg forløb (efterlad tom, hvis du ikke henvender dig for et specifikt forløb)

    Din besked