Vil du tage opmærksomheden fra dine nærmeste konkurrenter, og sælge mere? Dette blogindlæg giver dig et værktøj til, hvordan du kan løfte dig over konkurrenterne.

Vi er i en verden hvor konkurrencen er benhård, og hvor kunder har adgang til stort set al information. Hvordan bliver netop din virksomhed hørt?

Råb højere end konkurrenterne

Den gode historie og storytelling er idag helt central, når du skal have succes med din markedsføring. Kan du præsentere din virksomhed vedkommende og interessant, er du godt på vej til at blive hørt. Men hvordan?

Vi har alle en historie, vi kan fortælle. Historien om hvorfor vi/grundlæggeren startede virksomheden, historien om hvad der driver os, historien om hvordan vores produkt gør en forskel, historien om vores engagerede medarbejdere der vil gå meget langt for den gode kundeoplevelse, og historien om glade kunder.

Brug din virksomheds gode historier aktivt i din markedsføring.

Har du brug for lidt hjælp til at komme igang med at skrive din virksomheds historie, kan du bruge Simon Sineks værktøj “Start with WHY”.

Start with WHY

De fleste af os dygtige til at fortælle HVAD vi tilbyder kunderne – vores produkt. Nogle af os fortæller også kunden HVORDAN vi løser kundens behov. Men det er de færreste af der fortæller HVORFOR. Hvorfor tilbyder vi vores produkt, hvorfor gør vi os umage med at løse kundens behov, hvorfor eksisterer virksomheden? Kort sagt hvad driver os?

Lad os tage et eksempel. En mindre sko producent Fede Sko A/S.

HVAD

Sko.

HVORDAN

Design teamet designer til målgruppen 14-25 år. Skoene skal være unge, trendy, og super fede her og nu. Skidt med at de er utrendy om 2 år. De skal være overkommelige i pris, så langt de fleste unge har mulighed for at købe dem.

WHY

Fede Sko A/S vil gi’ ungdommen adgang til en daglig yes-følelse, og en følelse af at tilhøre en flok.

Kunden køber med følelserne

Det er dokumenteret, at vi ikke køber HVAD du laver, men HVORFOR du laver det. Det gør vi, fordi vi køber med vores mavefornemmelse og med vores følelser.

Ved at starte med at spørge dig selv hvorfor du laver det du gør, og hvad der motiverer dig, skaber du grundlaget for en autentisk og vedkommende historie.

Som Fede Sko A/S…
WHY: Vores mission er at gi’ ungdommen en følelse af at tilhøre en flok., og adgang til en daglig yes-følelse.

HOW:  Det gør vi ved at designe unge, trendy, og super fede sko, der gi’r er yes følelse når du tager dem på. De er overkommelige i pris, så langt de fleste unge har mulighed for at købe dem.

WHAT: Sko.

Vi slutter af med et citat fra læremesteren Simon Sinek: ”Folk køber ikke dit produkt. De køber grunden til, at du udbyder dit produkt”.

Du kan også blive inspireret til din storytelling gennem EFU modellen eller salgspitchen.

SKAL VI HJÆLPE DIG med at løfte dig over konkurrenterne?

Vi hjælper dig med at løfte dit produkt over konkurrenternes. Vi skaber fokus på den værdi, som du skaber.

En god måde at komme igang, er ved at tage kontakt til mig, Anna, og booke et uforpligtende møde…

Jeg kan kontaktes direkte på 41415049. Du kan også udfylde den nedenstående kontaktformular, så tager vi en uforpligtende snak.

Held og lykke med salget.

SalesBoost

Anna

PS. Er du tidligere kunde hos SalesBoost ApS eller finder du vores blogs lærerige og interessante? Giv os gerne en anmeldelse på Google gennem dette link.

.

    Navn*

    Evt. virksomheds navn

    E-mail*

    Tlf. nummer*

    Vælg forløb (efterlad tom, hvis du ikke henvender dig for et specifikt forløb)

    Din besked