Spar tid og bevar overblikket. I denne blog få du gode råd til at får struktur på dine kunder og kundeemner i et CRM system.
Lyder det tidskrævende og kedeligt? Fat mod! Det er en engangsinvestering, der i længden giver dig meget ekstra tid, og sparer dig for bekymringer og frustrationer.
I takt med at vi får flere kunder og kundeemner, bliver vores overblik tilsvarende mindre. Vi kan ikke blive ved med at huske alle vigtige oplysninger om alle vores kontakter; opfølgningen kommer til at halte, og i værste fald glider kontakter med potentiale helt ud af bevidstheden.
Få maksimal effekt af dit salgsarbejde med et CRM system
Salgsarbejde består både af kontakt og struktur. Få du strukturen på plads, og din opfølgning på skinner, får du mere tid til det sjove – kontakten med kunden. Og her hjælper et CRM-system dig (CRM = Customer Relations Management).
Jeg hører tit, at “jeg ikke gider bruge min dyrebare salgstid på at taste, jeg vil være ude ved kunderne”.
Selvfølgelig skal du bruge tiden ude hos kunden, og det er netop derfor, at du skal ha’ et system der hjælper dig! Tro mig – jeg HADER administration! Og når jeg er vild med CRM-systemer, så er det fordi jeg VED, at de virker.
Du kan købe dig til et CRM-system med alverdens features, eller du kan starte med et excel-ark. Det afgørende er, at du får noteret de vigtigste oplysninger om kunden, noter fra de interaktioner du har haft med ham/hende, købspotentialet, og hvornår du skal kontakte kunden igen.
Du kan yderligere styrke relationen til dine kunde, og spare mere tid, ved at prioritere din salgsindsats.
Styrk din markedsføring
En ekstra bonus ved et CRM system er, at du, fordi du noterer relevante oplysninger om dine kunder og kundeemner, med tiden får et indgående kendskab til din målgruppe. Hvordan ser deres vej til købet ud, hvor længe er de om at beslutte sig, hvad er deres typiske problemstillinger og ønsker? Værdifulde oplysninger du kan bruge i din markedsføring.
Du ved sikkert allerede, at din markedsføring bliver langt mere skarp, og salget langt lettere, når du kender din målgruppe, og har lavet en persona.
SKAL VI HJÆLPE DIG?
Hvad er mere tid værd for dig? Aftal et uforpligtende møde med Anna, hvor vi finder frem til hvordan din virksomhed får større effekt af salgsarbejdet…
Kontakt hende direkte på 41415049. Du kan også udfylde den nedenstående kontaktformular, så tager vi en uforpligtende snak.
Held og lykke med salget.
Er du tidligere kunde hos SalesBoost ApS eller finder du vores blogs lærerige og interessante? Giv os gerne en anmeldelse på Google gennem dette link.
.
Skriv en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!