Fang din kundes interesse, ved at begynde din salgstale eller -tekst med det der interesserer kunden allermest.

Men hvordan gør du? Denne blog giver dig en helt lavpraktisk, og meget effektiv, fremgangsmåde, EFU modellen – med forklarende eksempler.

Kunder har fokus på udbytte

Vi mennesker er skruet sådan sammen, at vi vil kunne se værdien af vores investering – uanset om det er vores tid, penge eller renommé vi investerer.

Kunder har også brug for at kunne se og forstå udbyttet ved at købe dit produkt, tage et møde med dig eller læse din blog.

Læg hertil, at vi alle har pokkers travlt, og skal udnytte vores tid bedst muligt. Kan vi ikke umiddelbart se udbyttet af vores investering i tid, springer vi fra.

Summa summarum, du skal fange kunden interesse med det samme, og det gør du bedst ved at tydeliggøre udbyttet af hans/hendes investering.

Ja, ja – det har du garanteret hørt før. Og derfor kommer dit udbytte af at læse netop denne blog også nu…

I denne blog får du et super enkelt, helt lavpraktisk værktøj til at få formuleret udbyttet af dit produkt eller din ydelse.

EFU modellen – et fantastisk værktøj!

EFU-modellen er intet mindre end et fantastisk værktøj; super enkelt, super nemt at arbejde med, og skaber super gode resultater.

EFU-modellen oversætter produktegenskaber til udbytte.

E = egenskab

F = fordel

U = udbytte

Her får du 2 eksempler

Eksempel 1: ABS bremser på en bil

Egenskab: ABS bremser, bremsen bliver ikke blokeret, selv når du bremser hårdt op

Fordel: Kortere bremselængde

Udbytte: Redder liv! Større sikkerhed, færre ulykker og mindre personskade. Mere tryghed.

Eksempel 2: Materialevalg i en stol

Egenskab: Stolens sæde er lavet af plastikflasker

Fordel: Lever op til mange kunders ønske om miljøvenlighed

Udbytte: Styrker virksomhedens CSR profil.

Brug UFE når du skal kommunikere

Når du skal kommunikere til kunden, og fange hans interesse, skal du vende EFU- modellen om, og starte med udbyttet. Se billedet ovenfor.

Eksempel 1: ABS bremser på en bil

Udbytte: Bremser der redder liv! ABS bremser sikrer dig større tryghed og sikkerhed

Fordel: Bremsens opbygning gør, at bremselængden bliver kortere, og giver dig livsvigtig ekstra reaktionstid

Egenskab: ABS bremser, bremsen blokeres, selv når du bremser hårdt.

Eksempel 2: Materialevalg i en stol

Udbytte: Styrk din virksomhed CSR profil

Fordel: Stolen understøtter kundens ønske om miljøvenlighed

Egenskab: Stolens sæde er lavet af plastikflasker

Tænk udbytte

Du er i byen, og bliver spurgt om hvad du laver – nu skal din salgspitch folde sig ud – hvad svarer du? “Jeg producerer/sælger ABS bremser” eller “Jeg redder menneskers liv”. Hvilket svar får din tilhører op ad stolen?

SKAL VI HJÆLPE DIG med EFU modellen?

Vi hjælper dig med at sikre kunden vedholder interessen. Vi bruger EFU modellen som konkret redskab, som du kan bruge fremover, og sikrer dig et stærkt udgangspunkt.

En god måde at komme igang, er ved at tage kontakt til mig, Anna, og booke et uforpligtende møde…

Jeg kan kontaktes direkte på 41415049. Du kan også udfylde den nedenstående kontaktformular, så tager vi en uforpligtende snak.

Held og lykke med salget.

SalesBoost

Anna

PS. Er du tidligere kunde hos SalesBoost ApS eller finder du vores blogs lærerige og interessante? Giv os gerne en anmeldelse på Google gennem dette link.

.

    Navn*

    Evt. virksomheds navn

    E-mail*

    Tlf. nummer*

    Vælg forløb (efterlad tom, hvis du ikke henvender dig for et specifikt forløb)

    Din besked