Salgsstrategi –  det er nødvendigt for at kunne sælge! Men det er først når virksomheden har en stærk strategi, der omsættes til handling, at den virkelige værdi skabes. Handling, ud fra den rette strategi, skaber hurtige og betydelige resultater.

En stærk strategi skaber vejen til kunden

Strategien er virksomhedens langsigtede plan som danner et fælles mål. Et fælles mål skaber udvikling, som vil løfte virksomhedens resultater og sikre overlevelse på lang sigt.

Udvikling behøver ikke at betyde, at du og dine medarbejdere skal arbejde mere eller løbe hurtigere. Nej, når virksomheden har en salgsstrategi der virker, så kommer udviklingen af sig selv. Salgsstrategien giver rutiner i hele virksomheden og sætter kunderne i system. Det giver overblik, mere tid og overskud.

Læs vores blog om at sætte kunder i system her.

Salgsstrategi er et nøgleord, hvis du vil have succes. Vi, i SalesBoost, ved om nogen at manglende salg er en af de hyppigste grunde til, at virksomheder drejer nøglen om.

Vil du have succes med salgsstrategien? Få bedre resultater og mere struktur på salget? Vi kan hjælpe dig!

Kontakt Anna direkte på 41415049 eller mail til amh@salesboost.dk.

Vil du have hurtige salgstips om strategi? Læs dem her.

Læs mere om strategi på vores undersider her:

Vælg imellem

.

Vi giver her 5 gode råd til strategi

Eliminér flaskehalse

  • Få beskrevet salgsflowet gennem virksomheden og fra kundehenvendelse til ordre, og få afdækket flaskehalse og forbedringsområder. Der er oftest store gevinster at hente ved små justeringer.

Arbejd smartere

  • “Gør du som du plejer, får du det resultat som du plejer”. Mange virksomheder opnår en mærkbar gevinst ved at ændre arbejdsgangen, salgsmål, eller noget tredje. Vel at mærke uden at tilføre andre ressourcer end viljen til at gøre noget anderledes.

Mål

  • Sæt mål og delmål. Det giver både motivation og fokus, holder gejsten oppe i modgangstider og – ikke mindst – skaber målbart bedre resultater.

Læs vores blog “Sæt dig mål” her.

Kommunikation

  • Tal med dine medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere. Fortæl hvad der sker i virksomheden, fortæl dem at du sætter pris på dem, og vis din entusiasme.

Læs vores blog “Skab loyalitet gennem kommunikation” her.

Vend fejl til læring

  • Alle laver fejl, så du kan ligeså godt lade vær med at forsøge at undgå dem. Brug fejlene konstruktivt. Sæt dig det mål i virksomheden, at ingen tøver med at fortælle om sine fejl. Det giver tryghed, øger motivationen – og mindsker sandsynligheden for at fejlen sker igen.

Læs flere stærke råd under salgstips.

Boost dit salg

Navn*
Evt. virksomheds navn
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked