Trænger virksomheden til at få sat salget mere i system? Du efterspørger gejst og gennemslagskraft hos sælgerne? Der er store gevinster at hente ved en fokuseret salgsindsats. Og lige så store gevinster ved at være troværdig og motiveret. Vi hjælper Jer til begge dele. Jeres udbytte er salgsfremgang og bedre resultater.

Et rådgivningsforløb er altid skræddersyet til virksomheden, og starter med en behovsafdækning og forventningsafstemning.

Sammen finder vi frem til hvordan I kan arbejde mere effektivt, frem for at arbejde mere. Vi optimerer salgsprocessen, og hjælper jer tjene mere uden at tilføre flere ressourcer.

Salgsrådgivning i virksomheden

Løft dig selv og dit salg

Mange ser salg som en vigtig, men svær, disciplin, hvor de skal ud af deres komfortzone. Sådan behøver det ikke være. Tværtimod.

Salgsindsatsen skal sikre virksomhedens omsætning og succes. Det er vores opgave at gøre dig så fortrolighed med salget, at salgsarbejdet ender indenfor din komfortzone. Dit udbytte er mere arbejdsglæde og større omsætning.

Mange, der har haft svært ved salgsindsatsen, har også haft glæde af forløbet “Autentisk salg”.

Investér i et rådgivningsforløb – og mangedobl udbyttet!

Kan jeres salg løftes? Vil du mangedoble udbyttet af din investering? Investér i et rådgivningsforløb med SalesBoost. Kontakt os allerede idag, og hør mere.

Optimér salgsprocessen

I mange virksomheder kan der komme mere struktur på salget. Måske er der en flaskehals i afdelingen, måske er overlevering fra ordre til produktion ikke optimal, måske bliver der ikke fulgt systematisk op eller måske er sælgerne ikke opsøgende nok. Der er store gevinster at hente ved at optimere salget – større arbejdsglæde, bedre udnyttelse af ressourcerne, og større indtjening.

Vælg i mellem

Salgsrådgivning i din virksomhed

1:1 salgsrådgivning

Ledelser der skaber resultater

Autentisk salg

Du kan også vælge mellem en række workshops som afholdes i virksomheden. Læs mere her.

Eller udfyld formularen nederst på siden for at lade SalesBoost finde en løsning som netop passer til din problemstilling.

.

Vi giver her 5 råd til en optimeret salgsproces

unspecified

Følg op

  • Virksomheden har brugt mange ressourcer på at skaffe kundeemner (branding, markedsføring og måske også opsøgende salg), og nu viser kunden interesse. Du har haft en indledende snak med en potentiel kunde, du har sendt et tilbud, eller du har netop afsluttet en levering til kunden. Uanset hvor i salgsprocessen du er, så følg op! Ellers kan alle de ressourcer du og virksomheden har investeret, være spildt. Mail, eller endnu bedre, grib mobilen og ring. Kan kunden ikke træffe en beslutning, så aftal et nyt tidspunkt hvor du følger op. Sæt din opfølgning i system.Bonusinfo.: Under 20% af alle sælgere følger op mere end 2 gange, så du vinder ordrer når du er vedholdende.Og for jer der er i tvivl om hvorfor I skal følge op på en leveret ordre; Det viser interesse, tager eventuelle problemer i opløbet, og skaber kundeloyalitet. Og sår frøet til det næste salg.

KOLD kanvas

  • Det er træls! Men af og til nødvendigt at ringe kanvas. Stil ikke for høje krav til dig selv. Lav en fornuftig ringeliste, som du kan overholde – og beløn dig selv, når du har ringet til dem, du har bestemt – med en ekstra god kop kaffe, en lille gå-tur eller en snak med en kollega.

Læs vores blog “Telefonsalg/kanvassalg” her.

Kvalificér dine kunder

  • Alle kunder skal ikke behandles ens, til gengæld skal alle kunder føle sig betydningsfulde.Opdel dine kunder i eksempelvis A-, B- og C-kunder, og hav en plan for hvordan I følger op, og yder kundepleje, til hver kategori. Automatisér kundeplejen. Det sikrer at I når ud til alle kunder (store som små), samt at I bruger flest ressourcer på de vigtigste kunder.

Forbered dig inden kundebesøg

  • Lær din kunde at kende inden besøget. Kend, og sæt ord på, din kundes (sandsynlige) behov, og det udbytte kunden får ved at handle med dig.Forbered åbne spørgsmål, så du bliver klogere på kunden og hans behov.

Tavshed er guld

  • Når du har præsenteret dit tilbud, din pris, din plan, din tidsplan osv., så ti stille! Hav is i maven, og vent med at sige mere indtil kunden begynder at tale. At tale sig ud af en ordre er en fejl mange sælgere har begået, så pas på.

Læs flere stærke råd under salgstips.

Boost dit salg

Navn*
Evt. virksomheds navn
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked