Fra ønske til virkelighed – med en handlingsplan

Giv dig selv de bedste forudsætninger for succes – sæt dig konkrete mål, og lav så en handlingsplan for hvordan du når dem.

I SalesBoost ved vi, at de mest værdiskabende råd ofte er de mest enkle, og rådet om at lave en handlingsplan er ingen undtagelse.
Har du prøvet at taget en beslutning, og så alligevel have svært ved at komme igang? Ja, der kan være uhyggelig lang vej fra beslutning til levering.
Hvorfor? Mit bud er, at vi ofte, når vi tager en beslutning – uanset om det er at være mere opsøgende i salget eller at dyrke mere motion – ikke har taget stilling til

  • om det er noget vi har lyst til og har energi på
  • hvordan vi gennemfører det

Har du energi på din beslutning?

I SalesBoost møder vi mange virksomhedsejere, der har set behovet for at være mere opsøgende i deres salg. Problemet er bare, at de i bund og grund slet ikke har lyst! De vil hellere passe driften, og det sidste de ønsker er at proppe noget ned i halsen på kunden – og det er både sympatisk og fornuftigt!

Vi ser, at mange har svært ved at komme i gang, uanset hvor stort deres behov er. Heldigvis bliver en del af dem vores kunder, og så kan vi starte arbejdet med at gøre deres salg sjovere.

Du skal vise din personlighed respekt, også i dit salgsarbejde, så tør jeg næste love, at det bliver lidt sjovere og lidt lettere. Du får motivation energi på salget – og motivation er forudsætningen for at få noget gjort.

Gennemfør din beslutning – læg en plan

En god handlingsplan indeholder:

  • en tidsramme
  • et mål
  • delmål på vej hen mod målet
  • hvordan du når hvert delmål
  • de aktiviteter der skal sikre at du når hvert delmål. Husk, at genbruge de aktiviteter der tidligere har fungeret godt (der er ingen grund til at opfylde den dybe tallerken, vel)
  • et ressourcebudget (hvor meget tid og hver mange penge skal du bruge)
  • at sætte aktiviterne ind i din kalender

Se målet som dit pejlemærke, der sikrer at du holder fokus og retning. Og delmålene som steppestene hen mod målet. Hvert delmål skal være overskueligt at nå.

Første skridt er det vigtigste – gør dig nemt for dig selv at komme i gang. Husk, at godt begyndt er halvt fuldendt, og du kan altid skrue op for ambitionerne sidenhen. Og brug så din kalender! Du har jo en travl hverdag, og det er utopisk at tro, at du kan fylde endnu flere aktiviteter ind i din hverdag uden planlægning.

Skal du være opsøgende i dit salg, kan du bruge vores markedsplan.

Motivation og en konkret handlingsplan – kan det gå galt?

Der er desværre mange der, trods en handlingsplan, ikke når deres mål. Hvorfor? Jow…simpelthen fordi de ikke følger den! Så det sidste gode råd i denne blog skal være – hold næsen i plovfuren, og nå dit mål – et delmål ad gangen!

Skal vi hjælpe dig?

Kan du bruge hjælp til at blive skarp på netop din handlingsplan, så er vores 1-1 salgssparring måske noget for dig?

Held og lykke med salget!

Finder du vores blogs lærerige og interessante eller er du tidligere kunde hos SalesBoost ApS? Anmeld os gerne på Google gennem dette link.

Boost dit salg

Navn*
Evt. virksomheds navn
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

2 replies
  1. Anders
    Anders says:

    Jeg er helt enig med dig i, at lysten er altafgørende indenfor salg. Følelsen af at proppe ting i halsen på folk overskygger tit glæden ved et salg/samarbejde.
    Jeg vil gerne tilføje et enkelt punkt i din handlingsplan. Jeg har haft succes med at notere hvilke fejl og forsinkelser jeg har haft, og hvorfor de er opstået, i min handlingsplan. Dette har gjort min nuværende handlingsplan mere stærk, og jeg ved hvilke områder, der typisk opstår problemer, samt hvordan jeg har tacklet dem tidligere. Mit råd er derfor NOTER alt i din handlingsplan, både succes og fejl.

    Svar

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.