Inspirerende og motiverende blog om salg, motivation og personlig gennemslagskraft

– henvendt til dig, der lever af at sælge.

6 skridt mod større bæredygtighed i din virksomhed

Bæredygtighed er på alles læber idag, fra dine kunder og samarbejdspartnere, til ungdommen og FN. Før eller siden tvinges alle danske SMV’er til at arbejde målrettet med bæredygtighed, og vil du undgå at sakke bagud, skal du igang nu.

Salgstrends 2020

Et nyt år er netop startet, og dermed også et nyt salgsår. Med et nyt år kommer også trends og ny retning. Vi har set på udviklingen, og kommer her med vores bud på de mest betydningsfulde trends, inden for salg, i 2020.

De første skridt til digitalisering i SMV’er

Der er store fordele at hente i at gøre procedurer og forretningsgange mere digitale. Men de danske SMV’er halter bagud, og det koster, både for den enkelte virksomhed, og på nationalt plan.

Kom igang med FNs verdensmål i din SMV

Klimamål og bæredygtighed er en bølge der er på vej til at vokse sig til en Tsunami. Skab en bæredygtig virksomhed ved at arbejde aktivt med FN’s 17 verdensmål.

Kunderejsen eksempel

I denne blog får du et konkret eksempel på en kunderejse. Vi deler kunderejsen op i før købet, under selv købet og efter købet. Hans Hansen er kunden, og repræsenterer målgruppen for en bilforhandler.

Kunderejsen – hvad skal jeg bruge den til?

Kunderejsen eller costumer journey nævnes allevegne, og begrebet touchpoints hævdes at være essentielt for succes idag. Bliv klog på kunderejsen her!

Hvad er den agile tilgang?

Siden årtusindeskiftet har ejerledere erkendt at det omskiftelige miljø vi har i dag er vokset fra en fastlåst metode til arbejdsgange og udvikling. Den agile tilgang skal løse problemet.

Hvordan får jeg nye kunder?

I denne blog får du 5 gode råd til hvordan du kontakter nye kunder uden kold kanvas, og, ikke mindst, til hvordan du får maksimal værdi for din indsats.

Telefonsalg er IKKE dødt

Frygten for den første telefonopringning får mange sælgere til at tro på den største løgn i salget i dag - at det personlige opsøgende salg er dødt. Det er løgn!

Indvendingsbehandling

Kunden siger fra, og du mister modet og fokus. Du har mødt en indvending, men du kan bare tage det helt roligt. Denne blog giver dig svar på hvordan du vender et negativt svar til et ja.

Forbered dig optimalt til salgsmødet

I dag er kunderne typisk 60-70% inde i købsbeslutningen, før de taler med en sælger. Kunden ved allerede en masse om dig, før du kommer til salgsmødet. Det fordrer, at du også forbereder dig! Vind ordren på salgsmødet gennem forberedelse.

Din første bestyrelse

Overvejer du at etablere din første bestyrelse? Få her 3 gode råd, der kan give dig værdi i din videre færden med din nye bestyrelse. Du kan både høre vores videoblog eller læse vores skriftlige blog.

Værdikæde eksempel

I denne blog får du et konkret værdikæde eksempel med Køkkenfanatikeren ApS. Det er en opdigtet ejerledet produktionsvirksomhed. Virksomheden er repræsentativ for en stor gruppe danske virksomheder.

Modstand mod forandring

Hastig udvikling og forandring er et vilkår i dag. Men forandringer er ikke bedre, end hvor effektivt de bliver implementeret i virksomheden.

Innovation? Hvornår skal det bruges..

Denne blog giver dig en god forståelse for begrebet, innovation, og giver dig tanker til at styrke udviklingen i din virksomhed. Vi ser på selve definitionen af innovation og hvornår innovative tanker giver værdi.

Forstå din kunde med Value Proposition Canvas

I denne blog hjælper Value Proposition Canvas dig til at forstå, hvorfor dine kunder køber af dig eller hvorfor de ikke gør! Du bliver her hjulpet videre, hvis du synes at det er svært at arbejde med begrebet værditilbud/Value Proposition.

Disruption – hot eller not?

Disruption handler om at gentænke eller omdefinere traditionelle branchers salgskanaler, markedsføring og/eller organisering. Den der disrupter skiller sig markant ud fra resten af branchen.

SMART mål – vejen til gode mål

SMART modellen er et effektivt værktøj, der sørger for, at du når dine mål. Bloggen hjælper dig i gang med at sætte mål. Når du når dine mål øger det motivationen og dine resultater!

Hemmeligheden bag et godt salgsteam

I denne blog får du 4 pointer til at opnå og styrke et effektivt salgsteam. Pointerne kan også bruges af dig, der leder andre teams end salgsteamet.

EFU modellen – Fasthold kundens interesse

Denne blog giver dig en helt lavpraktisk, og meget effektiv, fremgangsmåde til at fastholde kundens interesse. Læs med her.

Værdikæde – find virksomhedens kernekompetencer

I denne blog har vi igen et teoretisk blik på at løfte salget! Du får her et værktøj til at markedsføre dig stærkere, og skille dig ud fra dine konkurrenter.

Hvordan motiverer jeg mine medarbejdere?

I denne blog bliver du præsenteret for 2 motivationsteorier. De hjælper dig, hver især, til at påvirke og målrette dine medarbejderes adfærd og indsats.

Løft dig over konkurrenterne

Vil du tage opmærksomheden fra dine nærmeste konkurrenter, og sælge mere? Dette blogindlæg giver dig et værktøj til, hvordan du kan slå konkurrenterne.

Iværksætter uden kunder

Få her 7 værdifulde råd, som sikrer dig, at du arbejder i den rigtige retning med din virksomhed og får de første kunder i hus.

Tilbage fra ferie – jubiii eller pyha?

/
Sommerferien er overstået - enten er det vildt fedt at være tilbage, eller også ville man have haft en uge eller to længere ferie.

God ferie – brug nu ferien rigtigt!

I dette - god ferie! - nyhedsbrev får du 5 gode råd til at bruge din ferie optimalt, for dig selv og for din virksomhed.

Value Proposition – et udtryk du SKAL kende

Value proposition er hot. I denne blog får du 4 pointer, der er helt nødvendige at huske, når du tænker levedygtighed og vækst med din virksomhed.

Gør kundeklager til en god forretning

Du har ikke leveret den oplevelse, som kunden havde forventet. Hvad er konsekvensen? Få her 5 gode råd til at vende en negativ oplevelse.

Nå dine omsætningsmål – med pipeline styring

/
Vil du gerne kende din omsætning 3-6 måneder frem og vide hvornår du skal sætte ind? Tag styringen på din omsætning - med pipeline styring.

Styrk din kunderelation – og spar tid

/
Kan jeg styrke relationen til mine kunder - store som små - og samtidig spare tid? Ja, det kan du. Læs med her.

Få større effekt af dit salgsarbejde – med et CRM system

/
Spar tid og bevar overblikket. I denne blog får du gode råd til at sætte dine kunder og kundeemner i system.

Vind kundens opmærksomhed – og vind ordren

/
I denne blog bliver du klogere på vores - altså os sælgeres - rolle i et marked, hvor kunden som udgangspunkt “kan selv”. Og om hvordan vi kan påvirke kunden undervejs i købsprocessen.

Den største hemmelighed til at vinde ordrer

Manglende opfølgning er den allerstørste årsag til tabte ordrer. Det betyder, at du kan vinde ordrer - ved at følge ordren helt i hus.

Vind ordrer – ved at rydde ud i kundeemner

Brug din tid på de kunder der har et reelt potentiale, og hvor du har en reel mulighed for at lukke ordren. Og glem de andre!

Markedsundersøgelse – skaber værdi!

/
I denne blog får du svar på, hvorfor en markedsundersøgelse skaber så stor værdi for din virksomhed.

Lad din ønskekunde skrive din salgstale

/
I denne blog får du en 3-trins guide til en salgstale, der hæver dig et hovedhøjde over dine konkurrenter.

Større effektivitet = større livsglæde

Oplever du, at pres og uløste opgaver punkterer din arbejdsglæde? Gør noget ved det NU!

Kend din motivation – og opnå mere

Drivkraft, energi og vilje til at handle gør det lettere at præstere, gennemføre og levere.

Kom godt igang med det nye år

I denne nytårsblog får du 4 råd, der hjælper din forretningsmæssige succes godt på vej i det nye år.

Skab en win-win gennem forhandling

Hverdagen er fuld af forhandling. Det er derfor afgørende vigtigt at vide, hvordan man håndterer en forhandlingssituation.

Løb hurtigere for at stå stille – kompetenceudvikling

Markedet udvikler sig og forandres konstant – I skal løbe hurtigt for at bare bevare jeres markedsposition.

Netværk, netværk, netværk

/
Er du en af de mange der netværker? Har du sat dig tydelige målbare mål for, hvad du vil ha’ ud af din indsats?

5 trin til telefonsalget

/
En reference, et møde, og endda et salg. Telefonsalg er ikke dødt, men skal bruges meget målrettet.

Hvordan bruger du ferien?

/
Der gemmer sig flere fordele ved at holde fri fra en travl hverdag end man lige tror. Læs om fordelene her.

Strategiplanen

/
Har din virksomhed en strategiplan? Er den kendt – og vigtigere – bliver den fulgt af alle medarbejdere?

Vind ordren – gennem spørgsmål

/
Du har fortalt om produktets fortræffeligheder og kastet de gode argumenter på bordet. Kunden køber ikke! Hvad nu?

Vind ordren – ved at bede om den!

/
Du har gjort alt det rigtige. Du har forstået kundens behov, og han har forstået den værdi din løsning kan tilføre ham og er stærkt interesseret.

Handlingsplanen

/
Giv dig selv de bedste forudsætninger for succes - sæt dig konkrete mål, og lav så en handlingsplan for hvordan du når dem.

Salgspitchen / elevatortalen

/
Salgspitch, elevatortale – kært barn har mange navne. Navnene dækker over den korte tid, hvor du skal sige lige præcis nok til at skabe interesse og lyst til at høre mere.

Sæt dig mål

/
Du når bedre resultater når du sætter dig et mål. Det er et faktum, der bygger på talrige undersøgelser. Mål giver fokus og øger motivationen.

Skab loyalitet gennem kommunikation

/
Troværdig kommunikation er (også) nøglen til større kundeloyalitet og øget salg.

Kend din kunde

/
Afgræns din målgruppe og sælg mere. Det er et paradoks at du faktisk skal trimme din målgruppe – altså din typiske kunde – for at få flere kunder.